Komunikacja komputerowa (CMC) jest jedną z najczęściej stosowanych technik komunikacyjnych w świecie biznesu. Choć powszechnie stosowana, niewiele wiadomo o skuteczności przekazywania informacji afektywnych, w szczególności emocji, za pośrednictwem CMC. W tej książce zbadano, czy CMC przekazuje informacje afektywne, a jeśli tak, to jaki jest ich zakres. Integrując odpowiednią literaturę z zakresu psychologii oraz badań nad komunikacją, opracowano model koncepcyjny oparty na zmodyfikowanej wersji modelu soczewki Brunszwiku. Wyniki tego badania dostarczają pewnych przydatnych informacji zarówno dla praktyków, jak i dla badaczy. Dla praktyków badanie to sugeruje, że przekazywanie emocji za pomocą mediów elektronicznych wymaga starannego doboru wskazówek emocjonalnych, które będą zawarte w przekazie. Dla badaczy niniejsze opracowanie przedstawia model koncepcyjny, który może być wykorzystany jako podstawa dla przyszłych badań w tej dziedzinie.